بارگیری...
قطعات الکترونیکی ربات

قطعات الکترونیکی ربات

همانند قطعات مکانیکی ربات که در مقاله گذشته به طول کامل در مورد آن توضیح دادیم، هر ربات از قطعات الکترونیکی نیز ساخته شده است که بسته به مقدار پیچیدگی ربات می توان از قطعات الکترونیکی متفاوتی استفاده کرد. همان طور که می دانید رباتیک از سه شاخه مکانیک، الکترونیک و برنامه نویسی تشکیل شده است و تمامی ربات هایی که ساخته می شود از این شاخه ها تبعیت می کنند.

قطعات الکترونیکی ربات شامل قطعات گوناگونی از جمله انواع آی سی، انواع مقاومت، انواع ترانزیستور، انواع دیود، انواع خازن و غیره می باشد که هر کدام از قطعات الکترونیکی ربات وظیفه مشخص و مجزایی بر عهده دارند. با استفاده از قطعات الکترونیکی ربات می توان برد های گوناگون بسته به نوع رباتی که قصد ساخت آن را داریم، طراحی کنیم. همچنین پیش نیاز آشنایی با هوش مصنوعی و رباتیک، دانستن کاربرد قطعات الکتریکی می باشد.

گاهی اوقات قطعات الکترونیکی ربات بصورت مستقل عمل می کنند و برای راه اندازی آن به قطعه دیگری نیاز نیست، اما اغلب برای ساخت مدارها و بردهای مختلف ارتباط مشترکی بین قطعات الکترونیکی ربات باید وجود داشته باشد تا با کمک یکدیگر هدف واحدی را دنبال کرد.

مهم ترین نکته در نگهداری از قطعات الکترونیکی ربات دور نگهداشتن آن ها از گرد و خاک می باشد.زیرا به مرور زمان سبب کاهش عملکرد صحیح قطعه می شود و با گرم شدن قطعه سبب سوختن قطعه می شود.همچنین باید به این نکته توجه داشت که اغلب قطعات الکترونیکی ربات از دو پایه مثبت و منفی تشکیل شده است که برای اتصال آن ها به منبع تغذیه باید به این نکته توجه ویژه ای داشت. زیرا اتصال اشتباه می تواند سبب سوختن قطعه بشود.

در ربات های گوناگون قطعات الکترونیکی مختلفی استفاده می شود.به طور مثال در ربات فوتبالیست یا ربات جنگجو از قطعات الکترونیکی ربات در حد راه اندازی ربات استفاده می شود. اما در ربات های پیشرفته مانند ربات تعقیب خط باید بین قطعات الکترونیکی ربات ارتباط برقرار کرد و برد پیشرفته ای نیاز می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق صفحه تماس با ما نشانی و شماره تماس ما را داشته باشید.

مطالب مرتبط:

ربات فوتبالیست/www.hirarobot.ir

ربات جنگجو/www.hirarobot.ir

ربات تعقیب خط/www.hirarobot.ir

قطعات مکانیکی ربات/www.hirarobot.ir

هوش مصنوعی و رباتیک/www.hirarobot.ir

نظرات کاربران

نظر بدهید