بارگیری...
قطعات مکانیکی ربات

قطعات مکانیکی ربات

منظور از قطعات مکانیکی رباتیک آن دسته از قطعات رباتیک می باشد که برای ساخت اسکلت اصلی ربات استفاده می شوند و شامل قطعاتی همچون شاسی، موتور، سازه های پلاستیکی و غیره می شود.همچنین قطعات مکانیکی رباتیک سبب حرکت ربات نیز می شوند که موتور نقش حرکت ربات را ایفا می کند.

یادگیری رباتیک در ارتقا دست ورزی، حل مسئله، افزایش خلاقیت، آشنایی با هوش مصنوعی و رباتیک می شود. در ادامه به توضیح و کاربرد قطعات مکانیکی رباتیک می پردازیم.

سازه های پلاستیکی

شامل سازه های s10، سازه sm3، سازه br و از این قبیل می باشد.کاربرد اصلی سازه های پلاستیکی که جز قطعات مکانیکی رباتیک می باشند برای ساخت شکل ظاهری ربات و در واقع برقرای اتصال بین قطعات رباتیک می باشد و سبب حفظ شکل ربات هنگام حرکت و برخورد با موانع می شود.

موتور، سروو موتور

کاربرد اصلی موتور جهت به حرکت در آوردن انواع ربات می باشد. موتور ها با توجه به آمپر خروجی دسته بندی می شوند و در موارد مختلفی از جمله حرکتی، موتور پمپ و غیره استفاده می شوند.

شاسی

شاسی که در واقع جز قطعات مکانیکی رباتیک می باشد نقش تکیه گاه را در ربات ایفا می کند و تمامی قطعات رباتیک به آن متصل می شود. با توجه به نقشی که شاسی در ربات بر عهده دارد باید برای انتخاب جنس شاسی موارد مختلفی همچون وزن ربات، جنس ربات و غیره را در نظر گرفت.

گیربکس پلاستیکی و گیربکس زرد

گیربکس جعبه ای می باشد که درون آن تعداد زیادی چرخ دنده قرار گرفته است و با توجه به کوچک و بزرگ بودن چرخ دنده ها می توان گیربکس را قدرتی یا سرعتی ساخت.نقش اصلی گیربکس جلوگیری از وارد شدن ضربه های حاصل از حرکت ربات در مسیر های گوناگون به شفت موتور و همچنین انتقال قدرت و در گیربکس های قدرتی ایجاد نیروی بیشتر برای حرکن ربات می باشد.

چرخ ربات

برای حرکت ربات نیاز به چرخ ربات داریم تا بتوان در مسیر های گوناگون ربات حرکت کند.با توجه به نوع مسیر و هموار یا ناهموار بودن مسیر حرکت ربات می توان نوع و جنس چرخ را تعیین کرد.

بلبرینگ

بلبرینگ ها سبب می شود محور درون آن به راحتی و بدون تغییر زاویه حرکت کند و در نتیجه سبب حرکت صحیح ربات و انسجام سیستم حرکتی ربات می شوند.

پیچ گوشتی

برای محکم کردن پیچ و مهره ها نیاز به پیچ گوشتی می باشد.پیچ گوشتی نیز جز قطعات مکانیکی رباتیک می باشد که دارای مدل های گوناگون دو سو، چهار سو و غیره می باشد و متناسب با پیچ های مختلف طراحی شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق صفحه تماس با ما نشانی و شماره تماس ما را داشته باشید.

مطالب مرتبط:

انواع ربات/www.hirarobot.ir

قطعات رباتیک/www.hirarobot.ir

پک ربات جنگجو/www.hirarobot.ir

پک ربات فوتبالیست/www.hirarobot.ir

پک ربات آتش نشان/www.hirarobot.ir

نظرات کاربران

نظر بدهید