بارگیری...
هوش مصنوعی و رباتیک

هوش مصنوعی و رباتیک

هوش مصنوعی (AI) و ترکیب آن با رباتیک باعث ایجاد فناوری های جدید و پیشرفته، افزایش بهره وری و کارایی در صنایع موجود شده است. از جمله کاربرد هوش مصنوعی می توان به خودرو های خودران، خدمات بهداشتی و در صنعت نیز به ربات های جراح، ربات های فنی که برای جوشکاری، برشکاری و غیره کاربرد دارند، اشاره کرد.

یکی از نگرانی های استفاده از هوش مصنوعی در منسوخ کردن برخی از جنبه های کار انسانی می باشد. اما این رشد می تواند فرصتی برای بازآموزی و مهارت مجدد نیروی کار و سرمایه گذاری در دانشی که با آخرین فناوری ها همسو است، باشد.

ترکیب هوش مصنوعی و رباتیک این پتانسیل را دارد که مسئولیت های کاری را در صنایع مختلف متحول کرد. از خودکار سازی وظایف معمول در کارخانجات تا معرفی قابلیت های انعطاف پذیری و یادگیری در برنامه های خسته کننده می توان از این علم استفاده کرد.

برای اطلاعات بیشتر درباره در مورد رباتیک و هوش مصنوعی و اینکه چگونه می توانید در آینده این صنعت نقش داشته باشید، ادامه مطالب را بخوانید.

رباتیک چیست؟

رباتیک شاخه ای از مهندسی و علوم کامپیوتر است که شامل طراحی، ساخت و بهره برداری از ماشین هایی است که قادر به انجام وظایف برنامه ریزی شده بدون دخالت انسان است. رباتیک علاوه بر خودکارسازی کارها، در ایمن و کارآمد بودن وظایف نیز کاربرد دارد و از انجام وظایف خطرناک و تکراری توسط انسان مانند بلند کردن اجسام سنگین، مونتاژ خودرو و غیره جلوگیری می کند.

آیا هوش مصنوعی و رباتیک یک چیز هستند؟

اگر چه هوش مصنوعی و رباتیک گاهی اوقات به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند، اما در واقعیت رشته های متمایز و در عین حال مرتبط با یکدیگر هستند. اگر چه هر دو آن ها به طور بالقوه می توانند صنایع و جنبه های مختلف زندگی را به روش های قابل توجهی مورد تاثیر قرار دهند، اما هر کدام هدف مختلفی را دنبال می کنند و به روشی منحصر به فرد عمل می کنند.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی در رباتیک

یکی از راه های کلیدی که هوش مصنوعی در رباتیک استفاده می شود، یادگیری ماشینی است. این تکنیک ربات ها را قادر می کند تا با مشاهده و تقلید از اعمال انسان، یاد بگیرند و وظایف خاصی را انجام دهند. هوش مصنوعی به ربات ها دید رایانه ای می دهد و آن ها را قادر می سازد تا بر این اساس حرکت کنند، تشخیص دهند و واکنش هایشان را تعیین کنند.

در شرکت هیراد رباتیک پارسیان که عضو پارک علم و فناوری خراسان رضوی می باشد، متخصص هایی در حوزه های مختلف رباتیک اعم از مکانیک، الکترونیک، برنامه نویسی (علوم کامپیوتر) و هوش مصنوعی فعالیت می کنند که بدنبال  پیشرفت صنعت هوش مصنوعی و رباتیک و ارتقا سطح علمی و صنعتی کشور می باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق صفحه تماس با ما نشانی و شماره تماس ما را داشته باشید.

آموزش رباتیک/www.hirarobot.ir

کلاس رباتیک در مشهد/www.hirarobot.ir

انواع ربات/www.hirarobot.ir

سن مناسب آموزش رباتیک برای کودکان/www.hirarobot.ir

پک رباتیک/www.hirarobot.ir

نظرات کاربران

نظر بدهید